Wirtualna centrala telefoniczna: skuteczne narzędzie marketingowe

Choć telemarketing wzbudza wiele kontrowersji i budzi negatywne skojarzenie, to wciąż jest jednym ze skuteczniejszych sposobów pozyskiwania leadów. Z czego to wynika dlaczego jest to tak dobrze narzędzie?
Kontakt bezpośredni jest skuteczniejszy
Bardzo ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. Tak naprawdę w ciągu pierwszych minut rozmowy klient podejmuj kluczowe decyzje. To najkrótszy sposób zdobycia leadów. Trzeba więc wiedzieć, jak skutecznie prowadzić rozmowę, by osiągnąć zamierzony cel. Oczywiście kampania marketingowa musi być dobrze przygotowana. Bardzo ważny jest skrypt rozmów, który powinien być dopracowany w każdym najmniejszym szczególe. To w dużej mierze składnik sukcesu i schemat, według którego należy prowadzić dyskusję. Należy go dobrze przygotować. Warto więc zwrócić uwagę na wiele elementów. Jednym z ważniejszych jest sposób dotarcia do klienta. Przekaz musi być dostosowany do odbiorcy i jego indywidualnych potrzeb. W przeciwnym razie niewiele da się zdziałać. Sam skrypt to jednak nie wszystko. Trzeba jeszcze sprawdzać jego skuteczność. Najlepszym na to sposobem jest analizowanie nagrań rozmów, a taką funkcje ma wirtualna centra telefoniczna. Co ważne, nie trzeba nawet odsłuchiwać wszystkich dyskusji, a kluczowe momenty, jak np. przedstawienie oferty marketingowej, prośba o podanie danych osobowych czy informację o dodatkowych kosztach. Jeśli będzie widać, że w jakimś z tych fragmentów rozmowa się zacina, to oznacz, że coś w niej trzeba zmienić i nad tym fragmentem właśnie należy popracować. Tak prowadzone działania marketingowe z pewnością pomogą odnieść większy skutek i poprawią wyniki sprzedaży.
Spersonalizowany kontakt
Bardzo ważnym elementem wszelkich rozmów jest spersonalizowany kontakt. Dzięki temu klient ma dużo mniejsze opory przed podjęciem kluczowych decyzji. Łatwiej jest mu nawiązać kontakt z potencjalnym rozmówcą. Jest to duże ułatwienie i to z wielu różnych powodów. Nic więc dziwnego, że w trakcie dobrze przeprowadzonej rozmowy można pozyskać wartościowe leady. Nie bez znaczenia jest także wirtualna centrala telefoniczna, która bardzo ułatwia spersonalizowaną komunikację. Ma wiele przydatnych funkcji, które to umożliwiają. Przede wszystkim dużym ułatwieniem jest centralna baza kontaktów. Dzięki temu konsultant ma wgląd w notatki pozostawione podczas wcześniejszych rozmów, dzięki temu może skomponować ofertę dopasowaną do konkretnych potrzeb użytkowników. Może tez zaproponować produkt w oparciu o wcześniejsze transakcje. Te wszystkie dane ma wirtualna centrala telefoniczna.