System software call center pomaga w zdobyciu lojalnych klientów

software call center

Lojalni klienci są bardzo ważni dla firmy. Konwersja w ich przypadku jest nawet 9-krotnie wyższa, a z każdym kolejnym zakupem zostawiają więcej pieniędzy. Są też skłonni do napisania dobrej opinii i polecają daną markę znajomym. Żeby o nich zadbać, trzeba zatroszczyć się o profesjonalną obsługę. To klucz do sukcesu.

Zadbaj o szybkość obsługi

Współczesny klient jest bardzo wymagający. Jeśli już ma jakąś sprawę do załatwiania, nie chce poświęcać na nią zbyt dużo czasu i to niezależnie, czy dotyczy ona reklamacji, kupna produktów czy też zapytania w sprawie specyfikacji technicznej. Żeby przyspieszyć obsługę, koniecznie trzeba zainwestować w dobre oprogramowanie typu software call center. Ma ono wiele przydatnych funkcji, jak np. kolejkowanie połączeń. Mechanizm polega na tym, że rozmowa jest przekierowywana do kompetentnych osób lub działów. Dzięki temu agent jest w stanie udzielić wyczerpującej odpowiedzi, bo jest obeznany w temacie. To znacznie zwiększa wskaźnik FCR (First Call Resolutions), czyli spraw załatwianych już podczas jednego kontaktu. W podniesieniu jakości rozmów bardzo pomaga crm. To centralna baza kontaktów, do których mają dostęp pracownicy działów call center. Mogą dzięki temu szybko sprawdzić wcześniej wykonane transakcje, poznać preferencje klienta i na tej podstawie zaproponować spersonalizowaną ofertę.

Pozwól na kontakt różnymi kanałami

Klienci nie ograniczają się jedynie do telefonu, choć w dalszym ciągu jest to bardzo popularne narzędzie. Coraz częściej łączą się przy pomocy czatu, wideoczatu, piszą maile, wypełniają formularz. Jednocześnie chcą, by ich historia zakupowa była znana innym konsultantom. Nie chcą za każdym razem od nowa tłumaczyć sprawy, która ich nurtuje. Te oczekiwania są jak najbardziej uprawnione, ale bez nowoczesnych narządzi i oprogramowania typu software call center – niemożliwe do realizacji. Tylko dzięki wykorzystaniu zaawansowanych rozwiązań technologicznych można płynnie przechodzić między różnymi kanałami komunikacji. To obecnie standard. Jeśli tego nie zapewnimy, klient prawdopodobnie przejdzie do konkurencji.

Bądź elastyczny, pracuj z różnych miejsc

Nowoczesne systemy umożliwiają pracę w chmurze cyfrowej. W praktyce oznacza to, że nie trzeba przebywać w biurze, żeby obsługiwać połączenia. Można to robić z dowolnego miejsca, np. z domu. To duża wygoda, bo nie trzeba jechać do firmy, a jednocześnie można odbierać rozmowy w różnych godzinach, również wieczorem. Możliwość kontaktu z konsultantem również poza standardowymi porami, jest bardzo pomocna i może przełożyć się na sprzedaż.