System przywoławczy – niezastąpione wsparcie nie tylko w restauracjach

To, co w opinii gości restauracji, hotelu lub pacjentów szpitali może się wydawać opieszałością lub brakiem profesjonalizmu personelu, w istocie może być jedynie drobnym problemem technicznym. Na szczęście, część z tyhc kłopotów można szybko rozwiązać za pomocą specjalnych nadajników ułatwiających komunikację w relacji klient-personel lub personelu między sobą.

System przywoławczy dla kucharzy i kelnerów

W restauracjach bardzo istotną kwestią jest umiejętność sprawnej organizacji pracy. Dzięki obsługiwany klient nie czuł się zlekceważony lub nie miał wrażenia, że kelner wcale się nim nie interesuje. Nie dość, że obsługa będzie na lepszym poziomie, to jednoczesnie współpraca personelu między sobą też będzie bardziej efektywna.

W przypadku restauracji istotną kwestią jest rozwiązanie problemu, jakim jest konieczność obsługiwania przez kelnerów gości siedzących na sali, z jednoczesną kontrolą tempa wydawania posiłków z kuchni. Oczywistym jest, że gość nie może zbyt długo czekać na przygotowaną potrawę, toteż ważne jest, by kelner został natychmiast zawiadomiony o tym, że powinien natychmiast przybyć do kuchni i zabrać swoje, jeszcze gorące, potrawy.

Systemy przyzywowe są w tym przypadku szalenie wygodnym rozwiązaniem, ponieważ pozwalają błyskawicznie zawiadomić kelnera o tym, że jego dania są już gotowe i czekają na wydanie do gościa. Kucharze po przygotowaniu potrawy wciskają przycisk na specjalnym urządzeniu przyzywowym, przypisany do konkretnego kelnera, a ten otrzymuje wiadomość o gotowej potrawie na swój pager, który nosi zawsze przy sobie.

Jednak komunikacja na trasie kuchnia-jadalnia to nie jedyne korzyści, jakie przynosi właścicielom lokali gastronomicznych posiadanie specjalnych systemów przywoławczych. Można w ten sposób usprawnić komunikację gości z obsługą stolika, przypisując konkretnemu stolikowi wygodne urządzenie z przyciskiem, który informuje obsługę o tym, że klient woła któregoś z kelnerów. Tak proste i wygodne urządzenie eliminuje głośne wzywanie kelnerów, rozglądanie się po sali w poszukiwaniu kelnera, a także wszelką irytację gości związaną z tą drobną niedogodnością.

W lokalach gastronomicznych z samoobsługą stosuje się systemy przywoławcze w celu poinformowania gościa o gotowym zamówieniu do odebrania. Gość po odejściu od lady otrzymuje pager (często w formie zabawki, kolorowo świecącego lub grającego melodyjki gadżetu), który poinformuje go, gdy zamówienie będzie gotowe do odebrania. To powoduje, że gość oczekujący na swoje zamówienie będzie mógł swobodnie wyjść na zewnątrz lub oczekiwać na zamówienie przy wybranym przez siebie stoliku, nie musząc stale nasłuchiwać i wypatrywać, kiedy zostanie wywołany.

Systemy przyzywowe dla hoteli, klinik i domów opieki

W miejscach, w których na dużej lokacji umieszczonych jest wiele pokoi z ich mieszkańcami lub gośćmi, komunikacja mieszkańców z personelem jest często kwestią życia lub śmierci. W przypadku systemów przywoławczych dla hoteli, preferuje się raczej dyskretne przyciski nie wykorzystujące sygnałów świetlnych, które mogłyby rozpraszać gości hotelowych. Wygodnym rozwiązaniem dla takich systemów mogą być urządzenia z wbudowanym mikrofonem, które umożliwiają głosową komunikację z personelem, na przykład po to, by zamówić śniadanie do pokoju lub wezwać pokojówkę.

W hotelach telefony stacjonarne z systemem wewnętrznej komunikacji zostały niemal całkowicie wyparte przez systemy przywoławcze, które są rozwiązaniem dużo prostszym w obsłudze, niemal intuicyjnym. Dużym plusem takich systemów jest możliwość dopasowania ich do wielkości danego przybytku oraz potrzeb przebywających w nim mieszkańców i personelu. Przykładowo, w hotelach można zamontować w każdym pokoju niewielki panel z przyciskami, z których każdy przypisany jest innej funkcji. Można tu wymienić m in. wezwanie pokojówki, kontakt telefoniczny z recepcjonistą, alarm o sytuacji kryzysowej, która wymaga natychmiastowej interwencji. Takie rozwiązanie pomaga zweryfikować priorytety i błyskawicznie udzielić gościom pomocy, której ci faktycznie potrzebują. Absurdem byłaby sytuacja, w której gość wciskając przycisk musiał czekać aż przyjdzie ktoś z obsługi i zapyta, kto właściwie jest gościowi potrzebny i dlaczego.

W przypadku klinik, szpitali, czy domów opieki, możliwość skorzystania z takich przycisków jest szczególnie istotna. Błyskawiczne wezwanie na pomoc kogoś z personelu w sytuacji zagrożenia życia, może mieć kluczowe znaczenie dla życia pacjenta. Większość mieszkańców takich przybytków to osoby starsze, schorowane, często unieruchomione – dla nich możliwość wciśnięcia przycisku przyzywowego jest jedyną szansą na komunikację z personelem (oczywiście, poza standardowymi porami wydawania posiłków czy pielęgnacji pacjentów).

Walory techniczne urządzeń przyzywowych

Najnowocześniejsze systemy przywoławcze wykorzystują do komunikacji Internet. Na rynku są również nadajniki radiowe, które wysyłają sygnał do pagera drogą radiową. Istotną zaletą tych urządzeń jest fakt, iż nie potrzebują one w zasadzie żadnych specjalnych udogodnień technicznych konkretnego budynku, by mogły funkcjonować bez zarzutu – w przypadku urządzeń IP istotne jest jedynie połączenie z siecią.

http://www.lrspoland.pl/