Centrala voip kontra tradycyjna centrala telefoniczna. Na co postawić?

centrala voip

Zastanawiasz się nad zmianą tradycyjnej centrali telefonicznej na wirtualną? W końcu coraz więcej firm w Polsce decyduje się na ten krok. Przeczytaj ten artykuł i sprawdź, czy warto podążyć za tym trendem.

Zaoszczędź czas i pieniądze

Tradycyjna centrala telefoniczna wiążę się z wysokimi kosztami. Niestety, jej utrzymanie jest dość drogie, a każda firma, niezależnie od tego, czy jest duża czy mała, dąży do ich niwelowania. Dlatego też coraz więcej przedsiębiorstw z różnych branż, nie tylko tych call center, stawia na centrala voip. A jakie zalety ma wirtualne rozwiązanie? Przede wszystkim są to realne oszczędności dla firmy. Tradycyjna centrala telefoniczna generuje ze sobą wysokie koszty, ponieważ trzeba zakupić sprzęt, opłacić leasing oraz utrzymanie i serwis. Z kolei wirtualna centrala telefoniczna nie generuje tego typu kosztów finansowych. Aby zainstalować tego typu rozwiązanie, wystarczy nam zwykły komputer z dostępem do Internetu.

Wygoda i prostota to dwie zalety centrali voip

Wirtualna centrala telefoniczna to nie tylko oszczędność pieniędzy oraz czasu, ale przede wszystkim jest to system, który może obsługiwać każdy. Nie musisz się martwić tym, że będziesz musiał korzystać z usług specjalistów. Centrala voip posiada bardzo prosty i intuicyjny panel zarządzania, który jest przystępny dla każdego. Każdy, nawet starszy pracownik, który nie ma na co dzień wiele do czynienia z technologią bez żadnego problemu poradzi sobie z ustawianiem przekserowań połączeń do osoby upoważnionej, czy ustawianiem kolejki połączeń przychodzących od klientów do działu sprzedaży. Jakby tego było mało to wirtualna centrala telefoniczna jest bardzo wygodna. Jest ona umieszczana w serwerach dostawcy, dlatego też nie musisz interesować się technicznymi aspektami związanymi z jej prawidłowym funkcjonowaniem. Czyż nie jest to bardzo komfortowa sytuacja? Zdecydowanie tak. Nic więc dziwnego, że coraz więcej firm w Polsce porzuca tradycyjną centralę telefoniczną i stawia na centralę voip.

Ułatw pracę sobie i pracownikom

Na samym końcu warto wspomnieć kilka słów o tym, że dzięki centrali voip można pracować zdalnie z domu lub jakiegokolwiek innego miejsca. Jest to fantastyczne rozwiązanie, w szczególności dla pracowników, którzy, gdy będą musieli zostać w domu lub będą w podróży, wciąż będą mogli zdalnie pracować i odbierać telefony.